Εξεταστική

Η ύλη που είχε να βγει γι’ αυτό το διάστημα, βγήκε. Ώρα για εξετάσεις. Μαζί με αυτές, έρχεται πάντα το άγχος ως αναπόφευκτο συναίσθημα. Μαζί και η πίεση που ωθεί πάντοτε σε κάποιο λάθος ή ένα προσωρινό γονάτισμα που γρήγορα πρέπει να γίνει σπρώξιμο για να ορθοποδήσεις. Δεν μιλάω για την εξεταστική των φοιτητικών μας χρόνων. Μιλώ για μία εξεταστική που ανά διαστήματα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ανεπίσημα στη ζωή μας. Μόνος βαθμολογητής οι καρποί των προσπαθειών που γίνονται για την ίδια μας τη ζωή. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα επώασης μιας νόσου, την αντιμετώπιση μίας δεύτερης και κυρίως την ευρύτερη και πολυεπίπεδη παραίτηση, ξεκίνησα τη δράση. Πάμε να σου μεταφέρω λίγη από τη δράση μου.

Για να το εκφράσω και μαθηματικά, ας πούμε πως έχουμε δύο άξονες όπου ο άξονας Χ είναι ο χρόνος και ο άξονας Y είναι η αλλαγή.

Σε ένα σύνολο 9 μηνών είχα μία γραμμική αλλαγή όπου από το 1 έφτασα στο 3. Μέσα στους τελευταίους 2 μήνες κατάφερα μία αλλαγή από το 3 στο 10. Οι αριθμοί βέβαια στον άξονα Y είναι υποκειμενικοί και δεν εκφράζουν κάποια συγκεκριμένη ποσότητα, απλώς εξυπηρετούν το σκοπό μου. Ποιος είναι αυτός; Να σου δείξω πως ο χρόνος και ο κόπος σου, δεν θα είναι πάντα ίδιος αλλά οφείλει να είναι πάντα ανοδικός σε βάθος χρόνου. Και ναι, θα υπάρξουν οι εποχές που θα πέσεις. Οι καμπύλες θα κάμψουν τη πορεία και τη ψυχολογία σου αλλά δεν πρέπει να κάμψουν εσένα σε κάθε επίπεδο.

Στόχοι

Καμία εξεταστική δεν περάστηκε χωρίς στόχους. Ούτε με ένα απογοητευτικό 5άρι, απλά για να περάσεις. Πόσο όμως θα σου επιτρέπεις αυτά τα εύκολα 5άρια; Πόσο θα δικαιολογείς τις επιλογές σου; Είναι σίγουρα δικαίωμα σου, να βγάλεις τη σχολή με 5. Είναι όμως στις δυνατότητες σου; Είσαι σίγουρος/η πως τις έχεις ανακαλύψει όλες; Μπορεί 2-3 μαθήματα να μην είναι τα δυνατά σου σημεία αλλά στα υπόλοιπα είναι καιρός να κοπιάσεις. Τα αγαθά κόποις κτώνται. Και σίγουρα όχι με το copy από τα διπλανά θρανία. Στην εξεταστική της ζωής δεν υπάρχουν εύκολες αντιγραφές χωρίς να προσπαθήσεις.

Οι προτεραιότητες ως αρχέγονο μέλημα στον άνθρωπο οδηγούν στην θεμελίωση πασσάλων που ονομάζονται στόχοι. Ο στόχος, σαν μία γενική έννοια δεν βοηθάει στην εικονοποίηση όμως. Αντίθετα, για να καρφώσεις ένα πάσσαλο στο έδαφος, θα χρειαστεί να ακονίσεις τη μύτη ενός ξύλου με κάποιο μαχαίρι ή άλλα υλικά. Ή θα χρειαστεί να κοπιάσεις παραπάνω προσπαθώντας να βάλεις τον πάσσαλο χωρίς να τον ακονίσεις. Στη δεύτερη περίπτωση, θα χρειαστείς μεγαλύτερη δύναμη και επιμονή. Στην πρώτη θα λειτουργήσεις έξυπνα, όπως έχει μάθει ο homo sapiens. Ως ο πλέον άνθρωπος, homo consumens (άνθρωπος-καταναλωτής) έχουμε μάθει να αγοράζουμε ακονισμένους πασσάλους με χρήματα ή κάποια άλλη ανταλλαγή που κάναμε με τρίτους. Παρόλα αυτά, στη ζωή δεν έχεις πάντα την επιλογή να αγοράσεις ή να ακονίσεις αλλά σίγουρα έχεις την επιλογή με τα γυμνά σου χέρια να θεμελιώσεις τους στόχους σου. Αυτή είναι κάθε φορά η εξέταση σου.

Διαλεκτική

Η σημαντικότητα της διαλεκτικής έχει εκφραστεί τόσο από φιλοσόφους όσο και από ψυχολόγους. Η διαλεκτική είναι ένα μέσο που νοητά μας ανοίγει το νου τις στιγμές που νιώθουμε πως το εγώ μας έχει καμφθεί με κάποιο τρόπο. Φυσικά μπορεί να λειτουργήσει και αντίστροφα όταν δεν μιλάμε για αγνές προθέσεις ή ακόμη και βλαπτικά αν η μέθοδος που ακολουθείτε είναι λανθασμένη.

Ας μιλήσουμε όμως για κάτι πιο σπάνιο. Τη κατάσταση εκείνη που έχεις βρει εκείνο τον άνθρωπο που μέσα από τις συζητήσεις σε θέλει καλύτερο. Και όμως δεν έχεις συνειδητοποιήσει πόσο χρόνο χρειάστηκε να περάσεις με τον εαυτό σου για να φτάσεις στο πάτο ή ακόμη χειρότερα τον σκάβεις κιόλας. Η συζήτηση που θα κάνετε με ένα τέτοιο άτομο θα είναι σκληρή κατά βάση και διόλου συγκαταβατική.

Θα γονατίσετε ενδεχομένως συναισθηματικά. Εδώ υπάρχει όμως μία πάρα πολύ λεπτή κόκκινη γραμμή του εαυτού σας.

Μια γραμμή που θα πρέπει να ξεπεράσετε αν από το 1 στο 3 θέλετε να φτάσετε από το 3 στο 10. Φορτωθείτε υπομονή και κρατήστε τις κεραίες σας ανοιχτές καθώς κανένας στόχος δεν θα σας χαϊδέψει τα αυτιά, ανεξάρτητα από το αν έχετε σταθεί τυχεροί. Δεν θα είστε πάντα τυχεροί όμως.

Εφοδιάστε το νου σας με την αμφισβήτηση προηγούμενων ενεργειών πριν προβείτε σε άμυνες και δικαιολογίες για τις ως τώρα επιλογές σας. Άλλωστε τέλειωσαν, έγιναν, μεταφερθείτε στο τώρα και υποδεχτείτε την αλλαγή που απλώνεται μπροστά σας. Για να βηματίσετε σε αυτή, συζητήστε. Ώρες, μέρες αλλά όχι για πάντα. Η κινητοποίηση είναι κάτι που έρχεται και φεύγει, οπότε αν βρεθεί αυτό το άτομο μπροστά σας, αγκαλιάστε την αλλαγή που σας προσφέρει με γνώμονα τον εαυτό σας και όχι ένα κοινό καλό. Το κοινό καλό θα έρθει μόλις καρφώσετε τους πασσάλους στη γη, οι εξεταστικές σταματήσουν να είναι κάτω από τη βάση και η συζήτηση σε γενικές γραμμές αξιοποιεί τους ανθρώπους. Τότε είναι μία ώριμη και ωφέλιμη διαλεκτική.

Υ.Γ.

Δείτε ακόμη...

Απάντηση